Tisztelt Gépjármű tulajdonosok.
Szeretnék segítséget nyújtani új Turbó beszereléséhez.
TURBÓ BEÉPÍTÉSI LEÍRÁS
ÚJ TURBÓFELTÖLTŐ BEÉPÍTÉSE ESETÉN SOHASEM ELEGENDŐ CSAK A CSERÉT ELVÉGEZNI!
MEGHIBÁSODOTT TURBÓFELTÖLTŐ ÚJ TURBÓRA TÖRTÉNŐ CSERÉJE ELÖTT MEG KELL KERESNI AZ ELŐZŐ MEGHIBÁSODÁS KIVÁLTÓ OKÁT ÉS A SZÜKSÉGES JAVÍTÁSOKAT A BESZERELÉS ELŐTT EL KELL VÉGEZNI!
Egyes jármű típusok egyedi szervizutasítással (például plusz alkatrészek cseréjét, vagy a gyártás óta módosított alkatrészek beépítését írják elő) rendelkeznek, melyek betartása elengedhetetlen az újbóli meghibásodás elkerülése érdekében! A beszerelést, cserét végző szerviz, szerelő felelőssége, hogy ezekkel az egyedi, előírásokkal tisztában legyen és a javítást illetve a szükséges alkatrész cseréket a gyár előírásai szerint végezze el!
A teljes szívó oldalon valamint a leömlő csatlakozásánál illetve az olajvezetékek rögzítésénél folyékony vagy pasztaszerű tömítő anyag (Kipufogópaszta, Loctite, Sziloplaszt, stb.) használata szigorúan tilos!
Turbófeltöltő BEÉPÍTÉSE ELŐTT KÖTELEZŐEN ELVÉGZENDŐ KARBANTARTÁSOK:
– A turbó ráfolyó és visszafolyó olajozó csövének alapos tisztítása, szüksége esetén cseréje! Az akadálytalan olajáramlás ellenőrzése! Az olajrendszer tömítéseinek cseréje. Az első beindítás előtt friss motorolajjal fel kell tölteni a turbó csapágyházát az olajbemeneti nyíláson keresztül!
– Olajnyomás ellenőrzése – Mechanikusan a turbó ráfolyó olajozó csövén (alapjáraton és fordulaton is)!
– Az olajszűrőt le kell cserélni és a motort fel kell tölteni friss (akár olcsó) olajjal és a motort kb. 5-10 percig alapjáraton járatni kell (az új turbó lehetőleg ne legyen ekkor még felszerelve). Ezek után az olajat és a szűrőt ismét le kell cserélni a gyár előírása szerinti szűrő és olaj felhasználásával!
– Olaj, olajszűrő, levegőszűrő cseréje a gyár előírása szerint, függetlenül az utolsó csere óta megtett km számától!
– Az olajkarter (és olajhűtő) leszerelése és alapos tisztítása, az olajpumpa állapotának ellenőrzése, a szűrőkosár tisztítása!
– motor felújítás után, illetve rendkívül szennyezett olajrendszer esetén az olajszűrő és a motorolaj cseréjét kb. 10-20 perc alapjáraton való járatás után újra el kell végezni (indokolt esetben akár 100-500km megtétele után ismét javasolt a csere)!
– Kartergáz nyomás ellenőrzése – a túl magas nyomás okának megkeresése és a kiváltó ok megszűntetése! Kartergáz szűrő illetve lecsapató tartály ellenőrzése, szükség esetén cseréje, vagy tisztítása! Kartergáz visszavezetés ellenőrzése, az abnormális olajáteresztés megszűntetése!
– EGR szelep ellenőrzése, szükség esetén tisztítása vagy cseréje!
– Légszűrőház, rezonátorház, szívócső alapos tisztítása, esetleges törmelékek gondos eltávolítása!
– A szívó oldal állapotának, tömítettségének ellenőrzése (légtömegmérő is), esetleges fals levegő szívás megszűntetése!
– Nyomócső, intercooler alapos tisztítása és (tömítettségének) ellenőrzése (az intercooler-t le kell venni és átmosni)!
– Katalizátor, részecske szűrő, kipufogó rendszer és a leömlő ellenőrzése, alapos tisztítása, esetleges törmelékek gondos eltávolítása – A katalizátor és/vagy részecske szűrő eltömődésének megszűntetése vagy az alkatrész cseréje
– Vákuumos változó geometriás turbók esetén a geometria végállását szabályozó (hernyó) csavar ellenőrzése, szükség esetén beállítása, a jármű turbó nyomásszabályzó rendszerének átvizsgálása, turbónyomás visszaellenőrzése, diagnosztikai turbónyomás alapbeállítás!
– Számítógépes motordiagnosztikai vizsgálat elvégzése – az esetlegesen feltárt hibák haladéktalan kijavítása!
– A beszerelés időpontjában érvényes gyári előírások szerinti javítások elvégzése valamint járulékos alkatrészek cseréje!
Üdvözlettel: Inter-Motor 98 Kft csapata.
Elérhetőség: 52/535-010